Alla inlägg under februari 2011

Av Amanda van der Hert - 28 februari 2011 21:42

Jag är undersköterska och jobbar som timvikarie på bemanningsenheten i Karlskoga men söker jobb i Örebro. Richard är förtillfället arbetslös men har utbildning och söker även han jobb i Örebro och där ikring. Under tiden går Milo hos Dagmamma-Lena där han trivs väldigt bra. När vi inte jobbar/söker jobb så hittar vi på diverse roliga saker.


Min familj:

Milos moster, min lilla syster, Josse bor granne med oss, trappen brevid för att vara exakt. "osse" är en stor favorit hos Milo så där spenderas det mycket tid. Mormor och Morfar bor inte heller långt bort så även dom tar stor plats i våran vardag. Milo har en till moster, Therese, äldst i syskonskaran. Hon flyttade för ca 3 år sedan till Bollnäs och besöks därför alltför sällan men är minst lika viktig för det!! Båda mina systar har även dom barn. Therese fick Andreas när hon var 16 år gammal, han blir 9år den 5e November. Josse fick Liam när hon var 18 år gammal, han blir 1år den 27e Augusti.


Richards familj:

Milos Farmor bor i Örebro, dit åker vi när vi kan. Milo trivs med sin farmor vilket är härligt att se! Richards syskon med barn bor alla i Nora, förutom broder Stefan som bor i Örebro med sin Sara och deras dotter Alwa-Louise. Faster "Dida" och kusinerna Alvin och Ludvig är dom vi besöker oftast men åndå allt för sällan. Där leker och stojjar Milo för fullt.. =) Vi skulle besöka alla mer om vi bara kunde, men man kan ju tyvärr inte dela på sig. Jag vill inte gå in mer på Richards familj eftersom det inte är min och jag vill inte riskera att skriva något jag inte får ;P Jag älskar dom allahopa <3


För tillfället sitter jag och Richard och kollar BB. Imorgon blir det en tur till mor och far, när Milo kommer från Lena =)


Blev ett långt inlägg ändå, var inte tänkt så i huvudet först ;P


~Amanda

Av Amanda van der Hert - 28 februari 2011 20:39

Hej!

Jag tänkte inledan bloggen med att ta lite snabb info om mig och familjen =)


Namnet är Amanda och jag är född år -90. Livet delar jag tillsammans med min sambo Richard (-90) och våran son Milo (-09). Vi bor i en 2 rums lägenhet i Karlskoga men planerar att inom snar framtid förflytta oss till en 3 rummare i Örebro.


Jag och Richard har varit tillsammans sedan 20 Juli 2007, vi har varit förlovade sedan 4 Juni 2008. Våran historia fram tills de att det blev vi är lång så jag kommer därför inte gå in på den.


Den 22 December 2008 fick vi reda på att jag var gravid, vi blev båda överlyckliga! Milo föddes 19 Augusti 2009.


Min blogg handlar om hur det ser ut i våran vardag. Uppdateringen i bloggen sker då vardagen och Milo tillåter vilket medför att det kanske inte kommer ske flera gånger dagligen, kanske inte ens varje dag men jag lovar att så fort jag har tiden så kommer den.


Jag har sedan tidigare två andra bloggar. En jag startade under graviditeten och en jag startade strax efter Milo kommit till världen. Är ni intresserade av att läsa dom säg bara till så får ni adresserna.


Denna blogg blir en ny start! Jag tappade bort mig i senaste bloggen och känner nu att jag hittat tillbaka till skrivar glöden. Hoppas ni får en intressant läsning!


Om det är något ni undrar över så fråga, jag ska försöka svara =)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


~Min och familjens vardag~

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards